HASTA HAKLARI

1-Hizmetlerden Yararlanma Hakkı

Hastanemize başvuran her birey, dil, din, ırk veya mezhep ayrımı yapılmaksızın tüm hizmetlerden yararlanma hakkına sahiptir.

 

2-Bilgilendirme ve Onay Hakkı

Hastalarımız kendileri veya yasal temsilcileri, önerilen tıbbı girişimleri ve her bir girişimin potansiyel risk veya yararlarını, önerilen  girişimlerin  alternatiflerini,  tedavisiz  kalmanın sonucunu ve gelişecek süreci içerecek şekilde sağlık durumları konusunda anlayabileceği dil ve yöntemle tam bilgi alma hakkına sahiptir. Hastalarımızın  bilgilendirme  ve  onayı  tıbbı  ve  yasal zorunluluklar dışında, hastalığı ile ilgili ciddi yan etki riski, ölüm riski, nekahat ile ilgili problemler, başarı şansı gibi konularda bilgilendirme yapıldıktan sonra uygulanacak tedaviye karar verme hakkına sahiptir. Hastamız bu hakkı kullandığı takdirde yapılacak işlemlere onay verdiğini kabul etmiş sayılır. 

3-Personeli Tanıma, Seçme ve Değiştirme Hakkı

Hastalarımız  kendi  tedavilerinden  sorumlu  doktoru, uygulanabilir düzeyde hemşire ve diğer sağlık personelinin kimliklerini, görev ve unvanlarını bilme, seçme ve değiştirme hakkına sahiptir.

4-Kuruluşu Seçme ve Değiştirme Hakkı

Hastalarımız  tabi  olduğu  mevzuatın  öngördüğü  usul  ve şartlara uyulmak kaydı ile sağlık kurum ve kuruluşunu seçme ve değiştirme hakkına sahiptir.

 

5-Tedaviyi Reddetme ve Durdurma Hakkı

Kanunen  zorunlu  haller  dışında  ve  doğabilecek  olumsuz sonuçların  sorumluluğu  hastaya  ait  olmak  üzere,  hasta kendisine uygulanması planlanan veya uygulanmakta olan tedaviyi reddetme veya durdurmasını isteme hakkına sahiptir.

 

6-Mahremiyet (Gizlilik) Hakkı

Hastalarımızın tüm tedavi sürecinde mahremiyete uygun bir ortamda hizmet alma hakkı vardır. 

7-Saygı Görme Hakkı

Hastalarımız her zaman ve her türlü koşulda kişisel itibarları korunarak saygılı, şefkatli ve güler yüzlü bir ortamda tetkik yaptırma ve tedavi olma hakkına sahiptir.

 

8-Dini Vecibeleri Yerine Getirebilme Hakkı

Hastalarımız dini farklılık gözetilmeksizin ve tedaviye engel olmadığı sürece dini vecibelerini serbestçe yerine getirme hakkına sahiptir.

 

9-Güvenlik Hakkı

Herkesin sağlık kurumunda güvenlik içinde olmayı bekleme ve bunu isteme hakkı vardır. Hastaların, ziyaretçi ve refakatçi gibi yakınlarının can ve mal güvenliklerinin korunması ve sağlanması için gerekli tedbirler hastanemizce alınır.

 

10-Refakatçi ve Ziyaretçi Bulundurma Hakkı

Hastalarımız,  hastanemiz  tarafından  belirlenen  usul  ve esaslara  uygun  şekilde  ziyaretçi  kabul  etme  ve  refakatçi bulundurma hakkına sahiptir.

 

11-Şikayet / Görüş ve Öneri Bildirme Hakkı

Hasta  ve  hasta  ailesi  hasta  haklarının  ihlali  halinde hastanemizde şikayet mekanizmasının başlatılması, gözden geçirilmesi,  sonuçlandırılması  ve  sonucundan  haberdar edilmesi hakkına sahiptir.

 

HASTA SORUMLULUKLARI

1-Bilgi Verme

Tıbbı hizmet vermekle görevli doktor ve hemşirelere, sağlık durumuyla ilgili tam ve doğru bilgi vermek.

 

2-Önerilere Uyma

Tedavisinden  sorumlu  doktor  tarafından  önerilen  tedavi planına  uymakla  ve  doktorun  talimatları  doğrultusunda ilgili sağlık personelinin bakım planının yerine getirmesini kabullenmekle de yükümlüdür.

 

3-Planlanan Tedaviyi Reddetme

Doktor tarafından planlanan tedaviyi reddetmekle doğacak sonuçlardan kendi sorumludur.

 

4-Sağlık Kuruluşu Kurallarına Uyma

Hastane kural ve uygulamalarına uymak ile sorumludur.

 

5-Saygı Gösterme

Hastane  içerisinde  bulunan  hasta  ve  yakınlarını  tehlikeye sokan  gürültü,  ziyaretçi  gibi  rahatsızlık  verici  durumlarda hastanenin alacağı tedbir ve kurallara uygun davranmakla sorumludur.

 

6-Enfeksiyon Kontrol

Hasta ve hasta yakınları enfeksiyon hastalıklarının yayılmaması için kendilerine önerilen tüm önlemler konusunda hassas davranmak ile sorumludur

.

7-Ödeme Sorumluluğu

Ödemelerini kendileri yapacak olan hastalarımız tetkik ve tedavi giderlerini ödemek ile sorumludur. Demirbaş ve sarf malzemelerine kasıtlı olarak zarar veren hasta ve yakınlarımızın bunu ödeme sorumluğu vardır.

 

8-Hasta Ziyaretçisi

Hastalarımızın aynı anda mümkün olduğunca az ziyaretçi kabul  etmesi,  ziyaretçilerin  yiyecek,  içecek  getirmemesi, başka hastalara ait eşyaları kullanmaması, hastane ziyaret saatlerine uyması sorumluluğu vardır.

 

9-Uygunsuz Talep

Hasta, yetkili doktoru tarafından uygun görülmeyen ve tedavi planında  bulunmayan  herhangi  bir  ilacın  verilmesi  veya uygulama yapılmasını talep etmemelidir.

KAPAT
×